Breadcrumbs

April 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So N

Pielgrzymka i wycieczka trasą Jasna Góra - Zakopane 2017

W dniach 19.06 – 21.06 2017 roku odbyła się nasza V Pielgrzymka Szkół SPSK do Częstochowy.
Wyjechaliśmy wcześnie rano ze szkoły w Gogolewie. Pierwszym, a zarazem najważniejszym przystankiem naszej wycieczki było uczestnictwo w dziękczynnej Mszy Świętej na Jasnej Górze. Wspólnie z innymi szkołami SPSK dziękowaliśmy Matce Bożej za miniony rok szkolny. Ta pielgrzymka okazała się wyjątkowa, ponieważ po raz pierwszy uczestniczyliśmy we mszy świetej z naszym sztandarem. Około godziny 16:00 wyruszyliśmy w dalszą podróż do Czarnego Dunajca, gdzie nocowaliśmy.

Dyrekcja tamtejszej szkoły przyjęła nas z uśmiechem na twarzy.
W drugim dniu naszej wycieczki odwiedziliśmy Zakopane, a dokładniej Morskie Oko. Po śniadaniu przygotowani do długiej wyprawy ruszyliśmy z entuzjazmem do Palenicy, z której dalej udaliśmy się do jedynego naturalnie zarybionego stawu, największego w Tatrach, położonego w Dolinie Rybiego Potoku u stóp Mięguszowieckich Szczytów, na wysokości 1395 m n.p.m. – Morskiego Oka. Chociaż na miejsce było ciężko dojść, bo to ok 8,5 km w jedną stronę, to wszyscy uczestnicy wyprawy dali radę i dotarli na miejsce. Przepiękne widoki wynagrodziły trud wędrówki. Wieczorem udaliśmy się na Mszę Świętą do Polskiej Fatimy – Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach w Zakopanym. Miejsce to jest ściśle związane z imieniem naszej szkoły. Ważne było dla nas, to, abyśmy mogli uczestniczyć we Mszy Świętej u stóp Matki Bożej, która przed stu laty ukazała się patronom naszej placówki – Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi.
Kolejnego – ostatniego dnia naszej pielgrzymko – wycieczki udaliśmy się kolejką na Gubałówkę – podłużnego wzniesienia na Pogórzu Gubałowskim, znajdującego się na wysokości ok. 1120 m n.p.m. Tam dzięki przepięknej pogodzie mogliśmy podziwiać wspaniałą panoramę Zakopanego i Tatry. Ogromne wrażenie zrobił na dzieciach śpiący rycerz i związana z nim legenda, którego doskonale było widać z Gubałówki. Ostatnim etapem wypoczynku były Termy Szaflary. Tam mogliśmy zrelaksować się i wypocząć korzystając z czterech basenów: dwóch zewnętrznych i dwóch wewnętrznych, trzytorowej zjeżdżalni rodzinnej oraz brodzika dla dzieci ze zjeżdżalnią. Ponadto mogliśmy odprężyć się w basenach wyposażonych w wiele urządzeń do hydromasażu takich jak bicze wodne, ławki do masażu, jeżyki, gejzery, urządzenia do masażu karku i części barkowej szerokimi i wąskimi strumieniami wody. Po kąpieli w basenach ruszyliśmy w podróż powrotną.
Pielgrzymka dobiegła końca. Wszyscy choć trochę zmęczeni, ale ze wspaniałymi wspomnieniami wrócili do domów. Na długie lata wycieczka ta zostanie w naszych wspomnieniach. Dziękujemy wszystkim uczestnikom wycieczki za wspólnie spędzone chwile i zapraszamy za rok do wzięcia udziału w kolejnej pielgrzymko – wyciecze Szkół SPSK na Jasną Górę.

• 1000
  • 1020
  • 1021

Hilliger Media Shop
Template "newschoolfree" designed by Hilliger Media (Copyright © 2011)